Прокачування та стратегія покеру GTO
Статті

Прокачування та стратегія покеру GTO

Найцікавіший покер – це гра, коли два гравці глибоко розмірковують про діапазон свого суперника, що вони, ймовірно, зроблять, що, на їхню думку, має інший гравець, і як вони можуть створити гру на основі цього. Ця ідея «вирівнювання» в покері надає стратегії додаткової глибини, а також є вікном у розуміння покеру GTO.

Хоча вирівнювання можна використовувати для отримання неймовірно прибуткових експлуатаційних ігор, воно також може допомогти нам зрозуміти базову лінію стратегії GTO.

Що таке підвищення рівня в покері?

Багато гравців вважають цей аспект гри «справжнім покером». Прокачування — це те, що створює круті ігри, які ми бачимо на потоках, і дуже корисно в кожній грі в покер. Вирівнювання в покері залежить від того, на якому рівні розумового процесу знаходиться гравець. 

Рівні покерної стратегії

Ось базові рівні в покері:

  • Рівень 0 : я не думаю
  • Рівень 1 : Що я маю?
  • Рівень 2 : Що має мій суперник?
  • Рівень 3 : що, на думку суперника, я маю?
  • Рівень 4 : Що, на думку мого суперника, є у нього?
  • Рівень 5 : Що думає мій опонент, що я думаю, що вони думають, що я маю?

Більшість гравців-початківців знаходяться десь на рівні 0 чи 1. Вони не в змозі думати про дальність суперника або про те, що означають дії суперника. З цими гравцями дуже легко грати. Ми можемо грати проти них абсолютно прямолінійно та використовувати нашу покерну стратегію ABC . Наша гра стає цікавою, коли ми починаємо грати проти гравців на вищих рівнях.

Перемога в грі вирівнювання

Один із найкращих способів перемогти в грі на підвищення рівня — залишатися на крок вище за суперника. Перебуваючи на надто багато рівнів вище від суперника, ми будемо робити непотрібні дії проти конкретного лиходія (що створює FPS або синдром фантастичної гри ). Якщо ми граємо проти абонента на рівні 1, нам просто потрібно бути на рівні 2. Ми не повинні запускати складні блефи проти них, тому що вони не зрозуміють, що ми представляємо, і ми просто спалимо гроші.

У міру того, як ми будемо просуватися вгору та переходити на вищі рівні, ми з часом почнемо стикатися з гравцями, які можуть і будуть думати на вищих рівнях. Існує два основних способи боротьби з ними: 

  • Подумайте над ними на один рівень: це може бути дуже складно, особливо проти гравців, які грають на рівнях 4 і 5. Буде важко зрозуміти, коли вони пристосовуються, і це ускладнить наше життя. Це часто призведе до того, що доведеться ризикувати великими грошима в більш невизначених ситуаціях (оскільки суперник міг би правильно грати проти нас).
  • Подумайте про два рівні під ними: якщо ми можемо визначити, на якому рівні вони грають, грати на двох рівнях під ними відносно просто. Це фактично повертає нас до гри в ABC-покер, який оголює менше нашого стека та ставить нас у менше ситуацій, коли ми можемо зробити дуже дорогі та серйозні помилки. Тепер, якщо ми лише на один рівень менше від суперника, вони розчавлять нас. Але якщо ми можемо постійно залишатися на два рівні нижче, ми можемо заробити серйозні гроші з відносною легкістю.

На цьому етапі ми дійсно бачимо, як балансування та вирівнювання йдуть рука об руку. Візьмемо ситуацію на префлопі, коли гравець краде з CO, а він скидається нам на BB.

Вирівнювання на префлопі

Якщо наш суперник знаходиться на рівні 3 і вважає, що ми можемо думати так високо, він, ймовірно, подумає : «Добре, цей гравець розуміє, що я краду. Таким чином, я очікую, що він рестілуватиме мене більш ліберально, а це означає, що я готовий збільшити свій 4-бет %, щоб боротися з цим». Отже, оскільки він вважає, що ми певною мірою збалансовані в нашій частоті рестілів, ми насправді можемо грати більш прямолінійно. 

Насправді ми могли б зробити так, щоб наш діапазон рестілу був виключно для велью (тільки руки, з якими ми б склали стек на префлопі). Або ми можемо спробувати підскочити на рівень вище та заштовхнути весь наш покерний діапазон із resteal/5b , вважаючи, що його діапазон 4b достатньо широкий.

Який варіант простіше і безпечніше? Варіант, який передбачає лише 3-бети для велью? Або варіант, який змушує нас ризикувати всім нашим стеком, маючи лише туманне уявлення про те, наскільки це правильно?

Що, якби через деякий час ми з’ясували, що наш опонент пристосовувався і почав фолдити на більшість наших 3-бетів? Це означає, що ми можемо використати цю інформацію, щоб почати 3-бетити більше нашого діапазону, доки він не пристосується. Тоді нам просто потрібно з’ясувати, чи він пристосовується, крадучи менше, більше крадучи/4-бетячи, більше крадучи/захищаючись, чи не пристосовуючись взагалі. Усі ці речі дуже легко побачити, і це те, що ми повинні робити на замітку.

Хоча така динаміка трапляється нечасто, вона може зробити нас на крок попереду суперника. Стандартний спосіб впоратися з цією ситуацією — спочатку грати тайтові, брати інформацію, яку ми маємо, робити нотатки про те, як вони реагують, коли ми використовуємо наш сильний діапазон (він фолдить? 4-бет/фолд? 4-бет/стек? тощо) .), а потім пристосуватися до того, як вони реагують.

Прокачування і GTO Poker

У моїй новій книзі GTO Gems ми досліджуємо концепцію змішування сильних рук як чеків на постфлопі. Легко переглянути дані розв’язувача, особливо в спрощених моделях, і припустити, що сильні руки завжди слід робити ставки разом із певним співвідношенням блефів. 

Однак застосування простих кроків вирівнювання може допомогти нам побачити, що таке фактична збалансована гра.

Вирівнювання на постфлопі

Давайте розглянемо приклад, коли ми знаходимося на рівері з ідеальною поляризацією. Велика різниця в цій моделі полягає в тому, що захисник матиме додаткові повітряні комбо (духові дро) на дошці K♦ T♦ 6♠ J♥ 6♦.

У попередній моделі розв’язувач запропонував агресору вистрілити 100% своїх вартісних комбо. Але оскільки діапазон захисника оновлюється цими додатковими повітряними комбо, логічно, що діапазон агресора (як велью-комп’ютери, так і блефи GTO ) має оновлюватися в тій же мірі. Ось приклад того, як рівні можуть переходити між стратегіями кожного гравця.

Крок 1: Захисник починає розуміти, що агресор завжди скидає після чеку на рівері. Тоді захисник використовує агресора, завжди блефуючи на рівері зірваними дро та чекаючи позаду своїми блеф-кетчерами.

Крок 2: Агресор починає розуміти, що захисник сильно блефує, коли чекає на рівері. Агресор розраховує, що тепер він може отримати більш високе очікуване велью, перевіряючи велью-руки на рівері та викликаючи блеф.

Крок 3: Захисник підозрює, що агресор просто більше не скидає після чеку. Тож захисник починає зменшувати свої блефи. 

Крок 4: Агресор усвідомлює, що захисник не блефує так часто, коли робить чек, і що велью-чеки більше не максимізують EV. Агресор повертає більшість велью-команд назад у діапазон ставок. Однак, оскільки захисник показав, що він здатний використовувати незахищений діапазон чеку, агресор продовжує перевіряти відсоток велью-команд. Більше не буде +EV, щоб спробувати заштовхнути експлойт надто далеко, оскільки буде точка зламу, коли захисник усвідомлює, що його експлуатують, і знижує EV агресора шляхом протидії.

Крок 5: Захисник насправді усвідомлює, що агресор знову скидає занадто багато після чеку (хоча скидає не так часто, як раніше). Захисник починає блефувати на рівері під час чеку (але не так агресивно, як раніше). Захисник знає, що агресор здатний протидіяти, якщо співвідношення блеф-валют надто виходить за рамки, тому захисник робить усе можливе, щоб непомітно використати агресора, не роблячи цього надто очевидним.

Крок 6: Агресор достатньо розумний, щоб помітити, що захисник блефує трохи частіше, ніж правильно, коли чекає на рівері. Потім агресор непомітно переміщує ще кілька велью-команд у їхній діапазон чеку. Можливо, захисник не помітить і продовжить надмірно блефувати, коли чекатиме.

Крок 7: Захисник враховує той факт, що агресор не робить фолдів достатньо часто, щоб блеф був прибутковим. Захисник непомітно починає блефувати рідше, ніж це правильно, але не просуває справу так далеко, як це було раніше.

Крок 8: Агресор помічає невелике коригування у співвідношенні блефу захисника та велью і повертає незначну кількість велью-комбо назад до діапазону ставок, де його EV буде найвищим. 

Крок 9: Захисник усвідомлює, що агресор тепер мізерно фолдає на рівері після чеку. 

Якщо діаграма представляє все менші й менші експлуатаційні коригування, що позначає червона крапка в самому центрі?

Це момент, коли жодному гравцю не доступні додаткові можливості експлуатації. Кожен гравець повністю збалансований і не може збільшити свій виграш, відхилившись від своєї поточної стратегії.

На жаргоні теорії ігор це називається рівновагою Неша . Цей термін описує стан гри, коли жоден гравець не може збільшити свій виграш шляхом відхилення. З точки зору покеру, рівновага Неша досягається, коли два гравці грають один проти одного в ідеальний покер GTO.

Вирівнювання та змішування

Зауважте, що агресор не має іншого вибору, окрім як підмішати сильні руки до свого діапазону чеку на рівері. Якщо агресор не зробить цього, захисник має можливість експлуатаційного блефу.

Однак агресор не може розмістити всі свої велью-комплекти в діапазон чеку, оскільки:

  • Агресор втратить додатковий EV, який надходить від цінних ставок.
  • Захисник може припинити блеф як подвиг.

Єдиний спосіб максимізувати EV кожної роздачі — мати агресора ідеальне поєднання ставок і чеків із сильними холдингами. Без цієї ідеальної суміші захисник може генерувати контрстратегію експлуатації, яка, у свою чергу, знижує EV рук агресора.

Таким чином, ми бачимо, що змішування є важливою частиною максимізації EV.

Балансування проти підозрілих гравців

Якщо наш опонент не здатний знайти контрстратегії експлуатації, змішані стратегії втрачають значну частину своєї цінності. Якщо EV ставок і чеків однаковий, то ставки та чеки в будь-якій пропорції призведуть до точно такого самого виграшного рейтингу проти суперника, який не пристосовується.

Однак ми часто виявляємо, що EV різних дій менш імовірно буде однаковим проти опонентів, які не в змозі пристосуватися. Як наслідок, експлуатаційний покер часто активно використовує чисті стратегії та не використовує змішані стратегії так часто, як підхід GTO.

Проти дуже хороших гравців ми можемо не впоратися з надто очевидними чисто стратегічними подвигами. Два гравці в нашій наведеній вище моделі намагалися використати якомога сильніше, залишаючись за межами радара суперника.

Спроба занадто активно використовувати нашого опонента фактично знизить наш EV, якщо він здатний швидко застосувати відповідну контрстратегію.

Не вирівнюйтеся

Ви ніколи не зіграєте проти ідеального супротивника-людини GTO. Насправді більшість супротивників, з якими ви будете грати, закінчаться на рівні 2. 

Зрозумійте, що можливості експлуатації є справжніми творцями виграшів, і уникайте спроб ідеально імітувати результати розв’язувача проти жахливих опонентів. Якщо ви знаєте, що жахливий супротивник, швидше за все, піде на зиг, то обов’язково зігніть. Не зигуйте також лише тому, що ви думаєте, що розв’язник це схвалить.

Ось чому ми написали GTO Gems. Суть полягає не в тому, щоб загрузнути в дрібницях розв’язувача, а радше в тому, щоб отримати загальні висновки зі стратегії GTO та реалізувати хороші ідеї, ігноруючи складні ідеї, які створюють більше плутанини, ніж користі. 

Якщо вам це подобається, візьміть свою копію з Amazon сьогодні та скористайтеся нашими роками досліджень розв’язувача на дієві ідеї, якими ви зможете почати користуватися якомога швидше.

Вам також має сподобатись...